Lehed

teisipäev, 11. august 2015

Esimesed koolipäevad

Eile hommikul pidin olema koolis alles kell 10:15. Direktori kabinetis istusid kolm uut õpilast ning ma eeldasin, et nad on mõned nendest viiest vahetusõpilasest, aaaga peale küsimuse küsimist: kust riigist sa tuled, tuli välja, et nad on lihtsalt uued õpilased siin koolis. Ups :D Niiet teisi vahetusõpilasi ma veel näinud pole. Meile anti kätte meie nädala tunniplaan ning siis läksime alla korrusele ootama oma tundi. Direktor viis meid ükshaaval oma klassidesse ning minu klassil oli taani keele tund. Klassi astudes võeti mind väga hästi vastu  ning üks tüdruk tegi kohe enda kõrvale ruumi. Kuna see oli kirjanduse tund, siis polnud mul seal väga midagi teha ning edaspidi ma seal tunnis käima ei pea. Direktor leidis mulle mu klassist kaks tüdrukut, kes pidid mulle kooli peal tuuri tegema ning see tüdruk kelle kõrvale ma istusin kutsus mind oma sünnipäevale, mis toimub kolmapäeval. Need kaks tüdrukut kutsusid mind ka Aalborgi peale kooli, kuid mina pidin rongile jooksma, sest sõitsin Århusesse teiste vahetusõpilastega kokku saama. Kuna sain teada, et mu üks koolitund on 1:30 h pikk, siis oli mul ainult 30 min, et jõuda koju ja rongijaama. Hommikul direktori kabinetis pakkus üks neist uutsest õpilastest välja, et ta võib mind koju ära visata. Väga super, aga kui me minu kodu poole hakkasime sõitma ei leidnud ma oma tänavat üles :D Mõtlesime, et lähme teeme tiiru ja tuleme tagasi, aga siis ma nägin oma tänava lõppu, aga kuna see on tupik tänav, siis ma pidin sealt ise koju jooksma. Õnneks see tüdruk lubas mind oodata ning rongijaama ära viia. Thank god :D Rongijaamas nägin veel kolme klassikaaslast, kes tulid minuga kohe rääkima. Ühega läksime isegi sama rongi peale, sest pooled minu klassikaaslastest elavad Støvringust veidi väljas.

Århuses ootasid mind vabatahtlikud ja ülejäänud võp-id. Vaatasime natukene linnas ringi ja käisime ühes kirikus. Sealt edasi läksime botaanikaaeda, sest kaks vabatahtlikest läksid kodust grillimise jaoks vajalike asju tooma ning edasi bussile. Kogemata aga võtsime vale bussi ning seda saime aru alles lõpp-peatuses sealt istusime ümber teisele bussile ning kokku loksusime linnaliini bussis täpselt tund aega. Lõpuks jõudsime Christiani poole (laagris minu grupis üks vabatahtlik) ning seal saime lõpuks süüa. Ma oli mega näljane, sest sõin hommikul vara ainult ühe väikese võileiva ja järgmine söök oli alles kell pool seitse. Meile lubati, et saame vahukomme ka grillida, aga siis vaatasime rongi aegu ning tuli välja, et me peame kiiresti lahkuma, et rongile jõuda, sest minu linna on 100km Århusest. Koju jõudes olin lihtsalt nii väsinud.

Esimene päris koolipäev:
Täna hommikul pidin kell 8:30 koolis olema ning kuna ma ei olnud veel oma ratast näinud, pidin jala minema. Esimeseks tunniks oli matemaatika. Matemaatiks õpetaja tundub väga tore,a ga mulle tundub, et tal polnud õrna aimugi, et tema klassis mingi vahetusõpilane peaks olema :D Siis jagati kõigile mingi ülesannete leht kätte ja see tuleb mingiks ajaks ära teha. Kuna see on graafikute teema (me õppisime seda eelmisel aastal), siis tundsin sealt ainult ühe asja ära kuna seal olid numbrid, f ja x :D aga kõik muu oli taani keeles. Ütlesin mitu korda õpetajale, et esiteks ma ei saa aru, mis siin kirjas on ning teiseks pole mul ka seda programmi arvutis, mida nemad kasutavad, sest ega keegi siin ju joonlauda ja hariliku ei kasuta :D Üritasime siis minna IT mehe juurde, aga ta polnud tööl. No okei. Kahjuks pidin ka õpetajale ütlema, et ma ei ole just väga hea matemaatikas. Siis oli mul probleem, et ma ei saanud netti. Selleks, et kooli wi-fit kasutada, peab sul olema isiklik kasutajatunnus ja parool. Läksime siis seda otsima, aga läks hästi ning sain endale vajalikud asjad.

Edasi tuli ühiskonnaõpetus. Ma sain nii palju aru, et õpetaja on üli äge, tunnis saab nalja ja õpetaja teeb asja arusaadavaks…aga mina veel asjale pihta ei saa :D Selle tunni ajal tundsin kuidas uni peale tuli, sest eelnevad paar tundi ma pingutasin ja üritasin kuulata ja aru saada. No ei saa aru :D

Ja viimaseks tunniks oli ajalugu ehk siis jälle palju taani keelt igal pool. Meid jagati gruppidesse ning mina olin koos kahe tüdrukuga, kes olid super sõbralikud ja tahtsid täiega mulle tõlkida mis teema meil on ning mis me tegema peame. Tegelikult on üldse kõik nii sõbralikud ning ükskõik kelle kõrval ma istun, nad kohe seletavad kuidas miski toimib ja kuna mul pole arvutis mõningaid vajalike asju, siis nad kohe ütlevad, et sa võid minu arvutist vaadata.

Kuigi täna käisid minust läbi vist enamused emotsioonid, mis ühel vahetusõpilasel esimeste kuude jooksul on (isegi korra see, et miks ma siia tulin), olen ma siiski väga õnnelik siin.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar