Lehed

neljapäev, 6. august 2015

Esimene nädal peres

Søndag
Ma sain lõpuks hommikusöögiks neid šokolaadiplaate, mida ma polnud laagris enam mitu hommikut saanud ning siin peres süüakse neid nädalavahetustel. Just siis, kui ma lõpetasin oma hommikusöögi, helises uksekell ja st, et vanavanemad olid koos õdede ja vennaga kohale jõudnud. Hostvend jooksis kohe tuppa mind kallistama ning seejärel õde ka. Kõige väiksem oli rohkem ema üle õnnelik :D Ajasime natukene juttu vanavanematega ja kui nad olid ära läinud, läksime meie jalutama. Nägin ära oma kooli ja käisime poes ning ostsime jäätist. Enne seda käisime veel raamatukogus, et mulle lasteraamatuid võtta lugemiseks. No need on ikka need kõige väiksematele ja siiski ma ei taju hästi, mis sinna kirjutatud on :D Koju jõudes lasid hostõde ja hostvend mul raamatuid lugeda, kuigi ega keegi mulle siis ei tõlkinud ju, mis sinna kirjutatud on. Google translate on ka selleks suht jura :D. Hostema lubas mind aidata.



Ma üritan koguaeg kuulata, mida mu õed ja vend räägivad ning ka aru saada. Kahjuks mu sõnavara on selleks veel liiga väike.
Andsin perele kingid üle ning neile meeldisid. Eesti lipp on söögilaual ning kuumaalust kasutatakse ka koguaeg pluss nad koguvad magneteid niiet läks hästi.

Mandag
Hommikul läksin hostemaga jooksma. Jah, jooksma. Hiljem olin päris uhke enda üle, sest mina ei käi muidu vabatahtlikult jooksmas :D Peale seda käisime hostemaga minu mingit kohustusliku paberimajandust tegemas ja mind pandi kirja taani keele tundidesse.
Õhtul sõime flæskestegi, mida muidu vist tehakse jõulude ajal. Igatahes oli mul plaan vähemalt korra seda Taanis süüa. Appi, see maitses lihtsalt nii hästi :D . Lapsed pannakse igal õhtul magama juba kell 19:30 või umbes nii ning sel ajal kui ema lapsi magama pani, rääkisin mina isaga juttu. Rääkisime toitudest ja siis ma mainisin, et meil Eestis süüakse sellist asja nagu piimasuppi ja siis hostisa ütles, et neil on ka selline asi. Kasutavad 0,1% piima, teevad selle magusaks ja lisavad rosinaid ja värki. Siis ma mainisin, et me paneme sinna makarone sisse ja see on soolane. See on natuke imelik nende jaoks :D Kuigi ma olen 99,9% kindel, et neile see ei meeldi, nõudis ikkagi hostema, et ma seda ühel päeval teeksin.
Ma tunnen end lihtsalt nii hästi siin peres ja see on nagu minu kodu. Reeglid on suhteliselt samad, mis koduski olid ja vanematega saan sama avatult rääkida nagu oma pärisvanemategagi. See 3 aastat ootamist tasus absoluutselt ära.

Tirsdag
Hommikul olin emaga kodus, isa oli tööl ning õed ja vend lasteaias ja eelkoolis. Lõuna paiku läksime hostemaga Aalborgi šoppama, sest jamh…Eestis mul pole kuskil läheduses H&M-i. Tahtsime ka alla n-ö peoruumi uut Apple TV-d osta, aga need olid kõik välja müüdud. Käisime mulle kõnekaarti tegemas ning nüüd ma kuulun perepaketti ning mul on piiramatu arv kõnesid ja sõnumeid nii Taanis ning sama kehtib ka Eesti ning Skandinaavia maade kohta. Õhtul läks ema trenni ning me jäime hostisa ja lastega koju. Mu hostisa küpsetab iga nädal ise saia/kukleid ning õhtusöögiks olidki meil burgerid tema tehtud kuklitega.

Onsdag
Eile olin kella kolmeni üksi kodus, siis võttis mind hostema peale ning me läksime jälle Aalborgi, sest meil oli vaja mulle mu pangakaart ära teha, aga tuli välja, et mul on enne veel vaja mingi muu vajalik number kätte saada ning siis alles saab hakata pangakontot tegema. Sealt edasi sõitsime Aalborgi kesklinna ning jalutasime ringi. Mu hostema ema (taani k. mormor) ja tema abikaasa elavad täpselt kesklinnas ühes korteris (nagu need, mis Tallinnaski on kunagi ammu ehitatud, kuid nüüd ilusasti renoveeritud korterid). Mulle tehti korterid tuur ning see korter oli seest lihtsalt mega suur. Nagu maja. Vanaema kodust võtsime telgi ning magamiskotid, mida meil sel nädalavahetusel vaja on. Me lähme reedel mu pere suvemajja, kuhu tuleb ka ema isa (taani k. morfar). Lapsed tahavad koos oma emaga telgis magada, kuigi mu hostema polnud sellest ideest just eriti vaimustuses :D
Õhtul sõime koldskåli, mis on külm supp ehk siis mingi jogurti/piima laadne asi, mis mulle meenutas rohkem keefiri :D. Sinna sisse käivad küpsised ja igasugused marjad ning meie panime ka virsikut.



Kui hostisa Kopenhaagenist tagasi jõudis, vaatasime kolmekesi filmi. Siin peres pole sellist asja nagu tavaline kaabel tv, vaid neil on Netflix (see on selline asi, et sa saad sealt vaadata põhimõtteliselt kõiki filme tasuta).

Torsdag
Meile jõudis ka suveilm. Kuna ma olin hommikul jälle üksinda kodus, siis otsustasin jalutama minna. Ma lihtsalt jumaldan seda linnakest.

Hommikusöök

Peaaegu mu kooli kõrval

Poolel teel sain aru, et ikka liiga palav on ning otsustasin koju tagasi tulla :D. Täna on selline laisklemise päev. Natuke sai ka päevitatud. Homme lähen kooliga tutvuma ning peale seda pere suvemajja.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar